Waarom kunnen slakken niet tegen zout?

Wat gebeurt er dan precies, wanneer je zout over slakken strooit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
19.5K

Het beste antwoord

Een slak is een weekdier en houdt van een vochtige omgeving. Zout ontrekt vocht en daarmee droogt een slak uit. Wel zielig hoor, niet doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat zout alle lichaamscellen kapot bijt en de slak wordt dan langzaam een hoop slijm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://omroep.vara.nl/Deadline.6146.0.html

Het is hetzelfde als zout in een wond strooien!

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.in-de-tuin.dds.nl/nl-tuinen/FAQ/faq_16.htm

Dit is de goeie link;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een slak een ongewerveld dier (zonder botten ) en het lichaam van zo'n slak bestaat uit 99 % uit vocht.
En zodra je zout op de slak gooit zal hij gaan krimpen het zout brand als het ware door heel z'n lichaam heen.
Waarschijnlijk doordat het lichaamsvocht van de slak in het zout trekt. De slak overleefd dit niet.
En het zal denk net zo aanvoelen als jij op een open wond, zout zou doen. maardan 10 keer erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ gewoon zielig :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slakken kunnen absoluut niet tegen zout, maar het doden van slakken met zout is een bijzonder dieronvriendelijke oplossing omdat de slak langzaam letterlijk wordt weggevreten. Dit komt doordat de slak voor verreweg het grootste deel uit water bestaat en zout onttrekt door osmose al het water aan de slak. Uiteindelijk blijft er een hoop groene slijm over.